Starka saker

Har efter samtal med doktorn, varit nere och tagit lite prover, för att utesluta bl.a. lunginflammation.
Annars är det bara som sköterskan sa vid första kontakten att knapra piller och vänta ut det, - igen!
Fanns ingen starkare medicin som gjorde att det läkte fortare, bara starkare saker för smärtlindring.
Fick dock receptbelagd hostmedicin, som farmaceuten på Apoteket skrämde upp mig för med: "Det snurrar till ordentligt av den här. Så du vet det om du ska köra bil och så". Hon föreslog en lite lägre dosering än vad doktorn skrivit, för att kolla min reaktion. Jag har provat detta och det känns lite men än så länge ganska ok, hoppas att det hjälper till att lugna ner muskulaturen nu också. Tog bussen in till Tibro, men efter uträttade ärenden ringde jag "privatchauffören" som fick skjutsa hem mamma (i den av mig utlånade bilen), innan han for till jobbet.


hängande ljuskrona morfar Josefs hantverk


teckning av Hans Westman föreställande måsar.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hejsan Gerd!



Hörde att du inte blivit av med hostan än. Stackars dig är ju så jobbigt för kroppen att hålla på att hosta. Får hoppas att medicinen du fick hjälper.



Vilken fin ljuskrona din morfar gjort. Måste ju vara jätte kul att ha så många fina saker som någon kär anhörig gjort.



Krya nu på dig



Kram

Marie

2011-01-21 @ 23:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0