Färdigjobbat denna veckan

På arbetet alltså, hemmave' blir det ju aldrig klart. Glädjande nyheter är dock att alla församlingssystrar kan delta på morgondagens tillställning och nästan alla respektive. Första vändan med tilltugg är klara och placerade i extrakylskåpet i "gäststugan". Kakor i ugnen som vi hoppas blir som det är tänkt, lite strukturplanering kvarstår och ytterligare ett bakverk, imorgon tror jag. För nu är jag ganska "trötter". Men jag måste allt städa efter Inga i köket, för hon sölar ner så förskräckligt!
Köpte med sallader från ICA i Karlsborg ikväll, de har en salladsbar som man får plocka ihop sin egen blandning och väga i kassan. Tycker allt att jag lyckades ganska ok med kombinationerna, för det smakade riktigt bra, där ute i glashuset. Nu behöver vi bara hitta avstängningsknappen på alla de skränande måsarna och kajorna så vi kan njuta av den i och för sig korta högtidsstunden imorgon, men på det efterföljande minglet, kan det kanske vara trevligt att kunna föra en konversation i samtalston. Inte skrika ikapp med fåglarna.


När jag tittade ut i morse, "svävade" två män omkring utanför vår veranda!


Ingen ordning, men ganska fint ändå, tycker jag.


Godkänt??


...och så var det den där slarviga Inga!


Till sist: Vad vore Fagersanna utan solnedgång?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0