Kvällsmat:Pizza

Efter färdigjobbad dag ringde jag pizzabagaren, så han hann att baka tre pizzor innan jag åkte förbi där på hemvägen. Vet inte vart dagen tog vägen. Har i alla fall hunnit "låna ut" ett vykortsställ, på obestämd tid till Karlsborgs Turism (efter en räd på vinden igår kväll). Dessutom hjälpte jag ett tyskt par att boka hemresan med båt från Trelleborg, vilket de uppskattade mycket, ingenting kostade det heller, förutom biljetten när de väl anlände dit.
En stund senare återkom dock herrn i sällskapet och ställde en flaska drickbart på disken, till mig. Vielen dank, var det bara att säga för detta. Hemma har jag nu efter pizzan, färdigställt "rummet" till övernattningsgästerna från Norge som ska bevista dop i helgen. Vi får se när de dyker upp.
Åkte en tur till närbutiken och inhandlade glass som vi tar framåt kvällningen, för nu har även sonen hittat hit, för att umgås med släkten en stund efter jobbet.
Solen skiner, det är varmt och gräset är högt, men belamrat med allsköns bråte, i form av leksaker.
Klippningen får anstå till imorgon eftermiddag, om vädret då tillåter.


Fruktvatten - 38%-igt!


Varför blir det alltid sallad över?


Nu är frågan: Vem tar vad? .....och kan vi komma överens?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0