Lång dags färd mot natt

Trots att jag skulle gå upp före maken, var det hans väckarklocka som höll mig vaken sista timman innan min var programmerad. Den ringde inte mindre än fem gånger och såg effektivt till att det inte var någon risk att somna om, för mig. Så jag kunde kliva ur sängen vid sex och stänga av min egen väckning, innan den störde någon annan.
Därpå följde färd till Hjo, för att vara taxi till sjukhuset i Skövde, åt far. I dubbel bemärkelse ingen rolig resa, då det vräkte ner regn, men han slapp i alla fall åka buss till den planerade operationen.
Hem en stund och vila lite innan fortsatt färd till arbetet, där hektiska perioder avlöste helt lugna, mest hela dagen. Många är dom, som vill cykla utmed Göta Kanal och idag fick jag även ett samtal med frågan om det gick att åka dressin på järnvägen mellan Karlsborg och Skövde. Ganska komiskt egentligen, när man bor vid nämnda järnväg och vet hur misskött och igenväxt den är, samt inget hellre skulle önska än att det ska tas beslut och ordnas farbar cykelväg där istället! För mig känns det så självklart, så vad är problemet?? Finns en del järnvägsromantiker som "är ute och cyklar" fortfarande och envist vill rädda spåret. Håhåjaja! Dessa kvarnar......
Imorgon blir det lax i matlådan och soptunnan ska på utflykt till tomtgränsen, får inte glömma det!
Här följer en liten botanisk vandring från vår trädgård:


Krasse i kruka


Klängande klematis


Luktärterna som inte fick åka på utflykt till Karlsborg


Fullsatt på strålkastarplats


Lite lugnare vid häckningsplatsen numera, blommorna har tagit över...


och så var vi framme vid nattens ankomst


Bye, bye!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0