Mata fiskar och jordgubbar

Idag var det dags att bara jobba "halvdag". Vid halv fyra stod det plötsligt två små killar med sin mamma framför min dator. Då var det dags att plocka fram burken med fiskmat och se om de simmande vännerna var på humör och ville ha mat. Jo, de kom snällt fram och gapade och grabbarna matade dom en stund. Sen ringde plötsligt klockorna och bron öppnades, så vi gick iväg ut för att titta på den. Nu var väl inte det så förskräckligt imponerande, eftersom de bor precis bredvid Danvikstulls bro i Stockholm, som är mycket större. Men lite skoj var det nog ändå och mycket finare runt omkring, än i storsta´n. Sen fick de nyckeln och kunde åka hem i förväg.
När jag handlat lite och landat därhemma var det dags för sallad, korv och bröd samt jordgubbar.
Idag för exakt tjugo år sedan hade vi födelsedagskalas för en fyraåring från Holland. Vi åt jordgubbstårta och besökte Tivedens Nationalpark. Det var första gången dom besökte oss och Sverige, men de har varit här många fler gånger sen dess.
Imorgon har jag ledigt (från jobbet) och då ska vi åka en sväng till Hjo på eftermiddagen med fikakorg packad, för att hälsa morfar Per välkommen hem igen från sjukhuset. Blir nog en tripp in på Hem & Hobby också hoppas jag.


Hockeyspelet framplockat, men övergivet.


Kritorna och pusslet "på plats"......


En hel kasse med "affärsaker" bärs omkring i huset


......och här sitter resten av "gänget", fullt upptagna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0