Sol och da capo


Igår slutade dagen på detta viset och...


vi festade på halloumi med sallad, avocado och "specialsås"

Efter att ha gått upp vid niotiden laddat tvättmaskinen och kokat ägg till frukost beslutade jag att det skulle bli gräsklippning. Maken plockade fram vår egen röjsåg, för att prova i den bärsele som medföljde hyr-klingan som sonen körde igår. Det tog många minuter och mycket svett, (men faktiskt inga svordomar som jag hörde i alla fall) innan vår lilla såg behagade starta. Men det finns inga nässlor heller kvar i slänten, så länge det nu varar.
Väldigt varmt har det varit idag, så vi vilade lite middag efter hemmagjord pyttipanna. Sen testade jag ett kakrecept som stått nerskrivet i en bok jag fick av mor vid flytten hemifrån, men aldrig tidigare provat.
Vi får väl se om det blir godkänt på potatismjölskakorna när vi kommer till Hjo nästa gång.
Smakade själv på dom strax efter att de kallnat, samtidigt som en lövsångare gästade vår tall. (Jag tror i alla fall att det kan ha varit en sådan.) Grannen kom och bad att jag skulle framföra ett tack till sonen för att han röjt även deras tjocka sly nere i diket.
Imorgon har vi planerat att åka en sväng till Rönneshytta varuhus och eventuellt möta barnbarnen en bit på väg.
Vi får se hur det blir.......


Plockade lite svarta vinbär och frös in också


Skoj på sjön

Kan det vara en lövsångare?


Kakorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0