Stackars liten....

Min "bäbis" (28 år fyllda) har skadat handen. Han och några polare var på pizzeria igår och firade någons födelsedag, där hade man ställt ut en parasollfot mitt i vägen som han snubblade på och ramlade med ett glas i handen, fullt nykter ska tilläggas, enligt egen utsago. Sex av glasbitarna fick plockas ur handen och såren gör ont, men har blivit kollade av sjukvårdskunnig granne, än så länge.
För övrigt kan jag meddela att det nog är första gången, som jag efter en festkväll med intag av (visserligen alltid måttliga mängder) alkohol, inte vaknade med huvudvärk eller andra följdverkningar. Sent blev det ju också eftersom jag efter att gästerna gått, ställde mig och gjorde köttfärssås samt skrev blogg. Jo jag är nog lite konstig, men skit samma. På ägorna syntes inga spår efter festligheterna, men gräset hade nog sjutton växt ytterligare några centimeter sen igår. Det är nu klippt och klart, gymet är avklarat och mjölk och ost är påfyllt i kylskåpet, inför arbetsveckan.
Blåbärskaka finns det kvar en bit (än så länge) men nu blir det fika i glashuset innan jag parkerar vid dumburken.
Här följer några fler bilder från evenemanget igår kväll:


Allsångshäftena i högsta hugg, från julsånger till andliga och andra....


de flesta deltog......


men några nöjde sig med att iaktta.


I ett hus vid skogens slut. liten tomte tittar ut.........


och solen sänkte sig sakta över sällskapet på verandan!


Till sist, bildbevis (via email) på sonens skadade hand.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0