Ställplats och änkeman Jarl

Idag har det till stor del handlat om frågor angående utomhusföreställningen av Änkeman Jarl, som man ger i Undenäs. Eftersom det varit så fint väder, ville ganska många passa på att se pjäsen. Visst har vi fått en massa andra frågor också, bl.a. om det finns någon ställplats för husbilar i centrala Karlsborg. Nu gör det inte det, utan bara i Forsvik, vilket jag ingående förklarade för en turist som hade hört av bekanta, om en väldigt fin sådan även inne i Karlsborg. Nåväl jag fick frågor från andra kunder och kunde se att han då började prata med min jobbarkompis. Hon talade senare om för mig att han frågat henne precis samma sak, med tillägget: "du kanske vet mer än din kollega?" Men se han fick precis samma svar och därmed basta!
Var sedan in på ICA och köpte salladsblandning med vitlöksdressing. Idag tog jag mycket räkor och kräftstjärtar, som var tänkt till pitabrödsfyllning. Visst var det ganska gott, men jag kom på mig själv med att sitta och tänka, hur mycket godare det skulle varit med kycklingbitar. Utsikten var i alla fall densamma som igår, vad än som serverades på tallriken. En stilla sjö, fullastad eka med fiskare och skränande måsfåglar överallt.


Kanske var det denna affischen, vid affären som senare "störde smaklökarna"


Förrätt sallad i bröd, efterrätt egenodlade smultron med grädde.


Koncentrerad salladsätare


Mina majsplantor tar sig, men blir det någon skörd, det är frågan?


Närbild på några av klematisblommorna, många är dom....


och i rabatten nedanför ytterligare färger.


Pricken över i, avslutar nästan varje kväll.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0