In natura

Nu har jag jobbat "cirkus" tre veckor redan, tiden går väldigt fort, speciellt när man har roligt. Så nu är det dags för lite semester, maken har en hel vecka, men jag har i alla fall två dagar. På söndag ska vi åka upp till Stockholm med lite möbler och vara transport från IKEA för ytterligare inköp. Måndagen är tänkt att vi ska ägna åt barnbarnen innan jag tar tåget hem på tisdag. Morfar ska vara kvar till torsdag och busa med grabbarna.
Imorgon blir det leverans av nybakade chokladrutor, enligt överenskommelse med cykelreparatören, som ville ha betalning in natura. Han har planerat en "moffarkväll framför TV:n" på tu man hand med kakburken. I alla fall om man tror på vad han sagt själv. Det var regnigt imorse, men nu är solen åter här. Hoppas den stannar över semestern och följer med oss till östkusten. Vi får se hur länge jag klarar framför dumburken nu, innan jag slocknar. Det är inga höga odds på att jag somnar inom en halvtimme.


Klara för färden till Hörnebo


Mormors kryddhylla i köket där inget utav innehållet stämmer med påskriften.
I den med text mjöl, finns t.ex. frimärken. Är det det man kallar återanvändning?


Ett urval av morfars klubbor får symbolisera "klubban i huve't" som kommer
att falla så snart jag sätter mig vid TV:n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0