"Skullen" och brist på nollor.

Idag skulle maken olja "gamla" trädäcket. Jag skulle lämna trasig cykel och godis i Hörnebo. Marie skulle ringt mig och meddelat att ingen var hemma och jag skulle ha åkt till gymet. Maken startade med att riva sista plankan på "gamla" trädäcket för att fixa en snyggare finish innan oljemålningen. För att komma åt och få plats med det han tänkt sig, rev han upp de plattor jag med möda baxat dit förra helgen och var så nöjd med, för att cykelparkeringen blev klar. Lördagsgodiset åkte jag ifrån, liksom ryggsäcken med träningskläderna. Det enda som blev utfört var transporten av den trasiga cykeln till Hörnebo. Där var ingen hemma, så jag ringde hennes mobil. Oj då, glömde ringa och tala om att vi fick ett ryck och tog en sväng med husvagnen i det fina vädret. "Cykelreparatören" var dock kvar hemma, men jobbade i Cykelaffären nere i Tibro på da´n. Strängt taget gjorde detta ingenting, då det bara var att ställa av cykeln och åka vidare. Då slapp jag erkänna glömskan med godiset också. Däremot var det irriterande att gymet får vänta till imorgon, hade velat ha det gjort.
En tur på second hand blev det i alla fall och vid Sparhuset hade de bakluckeloppis förutom gott kött att grilla, som man fick smaka på innan man handlade. Hemma igen var maken nästan klar med snickeriet och lite senare försökte jag återställa min stenläggning så gott det gick. Får bara köpa några mindre plattor för att kunna slutföra arbetet, ytterligare en gång. Nu får vi hoppas att det blir målat imorgon!
Vi grillade på vår nya utsiktsveranda ikväll och väl tillbaka till datorn och min mail, kunde jag återigen konstatera att Svenska spel hade glömt en massa nollor, när de meddelade: "Grattis du har vunnit i dagens dragning" - 22:-.......


Sabotage!!!!!


.....en väldigt nöjd grillvakt efter "väl förrättat värv", om han får säga det själv.


Då var det dags att hugga in......


....och låta sig väl smaka.


Det satt ett sällskap vid sjökanten, som vi kunde se ner på!


Som synes var de fortfarande kvar vid solnedgången.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0