@work i strålande sommarväder

Vad skönt det är med luftkonditionering när det är så här olidligt varmt. Jag har ingenting emot att jobba under sådana förutsättningar. Det är tvärtom skönt att få vistas i denna svalare miljö. Fortfarande är det lite ojämn tillströmning av turister och telefonen ringer intensivt bara under kortare perioder, då och då under dagen. På min lunch gick jag en mini-promenad igen, till kanalen. Denna gång passerade jag glasskiosken. Eller helt korrekt uttryckt: Jag stannade vid densamma och inhandlade en mjukglass, minsta storlek. Men vad hjälpte detta, den var "stor som ett hus " i alla fall. Nåväl, ner åkte den så småningom, följt av en kopp kaffe vid bordet utanför arbetsplatsen. Imorgon är det aviserat sillfrukost, en tradition som kollegan med egen kolonilott, brukar bjuda på årligen. Med nypotatis och andra smarriga tillbehör, kommer allt ihåg från förra året. Sen börjar det bli hög tid för mig att förbereda min invigningstillställning som går av stapeln på lördag kväll. Enligt väderprognosen skulle det eventuellt bli regn, men vi får vänta och se. Kan vi inte vistas på "nya tillskottet", får vi väl trängas i glashuset och titta både regn och veranda.


Några väl tilltagna segelbåtar passerade vid broöppning


Därefter en väldigt stor liten glass, som förresten var mycket god.


Hemma ikväll blev det en välsmakande drink
Midori melonlikör blandad med fruktsoda och mycket is!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0