Glutenfri frukost

Idag kom en av mina kompisar förbi för en fika på förmiddagen. Jag tänkte att då kan vi äta frukost tillsammans och bestämde mig för att göra en omelett med lite räkor till, eftersom hon inte kan äta bröd och kakor.
Den gick utmärkt att äta till kaffet, vi satt en stund och pratade innan hon skulle vidare för att vara barnvakt åt barnbarn.
Till imorgon har jag avtalat med min syster att hon ska komma på kvällsfika, därför måste jag ju hitta på något till kaffet även då. Eftersom jag i frysen hade en smörgåstårtsbotten, åkte jag och inhandlade det som fattades för att göra min vanliga variant. Givetvis blev det en tur till metropolen Tibro och som av en händelse var det ju tisdag och öppet på Second Hand. Vilken enastående timing! Idag fanns det bara "Fem myror är fler än fyra elefanter-spel" som ville flytta till Fagersanna. Vi får se till helgen om det är kul. Givna försökskaniner för att ta reda på det är barnbarnen som kommer på visit.
Smörgåstårtan är påbörjad och ska vila i kylen till imorgon innan slutlig garnering ska appliceras. Det kändes som att det behövdes nå'n liten småkaka också, därför gjorde jag ett experiment som jag ska smaka på nu till en kopp kaffe, innan jag tar beslut om eventuell servering till gästerna imorgon.


Omelett i stekpannan, snart klar och räkorna skalade


Helgens nöje??


Lite suddiga, men fullt ätbara innehåller: kakao, hasselnötter & tranbär


I kylen vilar smörgåstårtan i väntan på garneringen....forts. följer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0