Torsdag

Mulet men fortfarande mildväder och takdropp. Idag har jag varit "riktigt redig", tagit en förmiddagspromenad och vikt tvätt, alltsammans klart före elva! Sen ringde faster från Sumpan och undrade hur det var. Hyfsat blev väl svaret, bättre men långtifrån bra och det svaret gällde både hennes lillebror och mig.
Har även bakat en banankaka och hunnit med att äta kalops till middag. Sen var det en massa skidor på TV igen och nya medaljer till tjejerna i längdskidåkning.
I postlådan låg de orangea kuverten som talade om hur mycket (snarare lite) jag och maken kan förvänta oss när vi går i pension, vid 65. Går vi tidigare får vi, ja ni förstår...... mindre.
Sen beror det på hur man ser på saken, men det är alldeles för långt tills dess, för min del i alla fall. Det ska ju finnas försörjning fram till den dagen också. Har i veckan sökt fem jobb, men förväntar mig att få något av dom på samma sätt som jag varje onsdag och lördag tror det ska bli sju rätt på Lottot.
Men har man bara en lott så......är ingenting omöjligt. Eller??


oändlighet


Takdropp "i fast form"


en blandning av äppelträd och TV-antenner


Hmm... förrätt: bröd, huvudrätt: ost och efterrätt: sharonfrukt (hoppar vi över)


Tog ett tag innan jag förstod vad det var som dunsade med jämna mellanrum


"kontrollanter" på makens brevbärartur under gårdagen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0