Aktiviteter

Startade dagen med grötfrukost, för att sedan bädda nytt i sängarna, vädra och sätta på en tvättmaskin. Därefter fick en garderob i tvättstugan en välbehövlig "makeover" och kunde användas till förvaring av en del prylar som stod utanför i brist på plats. Fick då även syn på fönsterputsarattiraljerna och blev påmind om att köksfönsterna i kvällssol inte direkt skiner. Ikväll var det ingen sol dessvärre så jag kunde inte kolla ordentligt om det blev bra. Ytterligare ett fönster och en av glasdörrarna på uteplatsen fick också en omgång, när jag ändå höll på.
Dags att sen trava iväg för klippning. När det var avklarat, fortsatte jag med hallgarderoben och den färdiga tvättmaskinen. Dammsugaren blev därefter "rastad " i glashuset. Mycket spindelnät fanns det tillsammans med frön av skilda slag. Sen var jag lite "trötter" och slumrade framför TV:n efter en kopp kaffe. Nästa uppdrag, matlådor: Det blev köttfärsbiffar och en omgång köttfärssås, alltså två dagars middag klara. Blev så pass mycket att sonen får matlådor också, när jag ska på sen frukost där imorgon. Vi får väl se vad jag ger mig på nästa gång energinivån "svämmar över ". Kan nog dröja ett tag kanske..... Ska för övrigt på länsdans med min syster, imorgon kväll på Olstorp också.


Min middag idag: Fläskpannkaka


Stora fåglar siktade idag


De fastnade på bild i alla fall, trots bra fart.


På väg tillbaka in för landning.


Mina små stenar från Skåneresan, de stora ligger ute och väntar på definitiv placering.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0