Brödtransporten

Vaknade vid halv åtta, så tidigt vill väl ingen gå upp om man inte behöver? Men om man ändå är vaken, kunde man ju dra nytta av detta och slänga i en tvättmaskin. Det var snabbt gjort och sen blev det en tupplur till medan den jobbade. Precis lagom att ta hand om och hänga vid tiotiden, innan grötfrukosten. Sen började det bli dags att packa bilen inför transporten av två brödkakor och rabarberkräm till Hjo. Leveransen fick dock vänta ett tag när jag väl anlänt till Hjo, blev det första anhalt AFFÄREN. Hade idag fått i uppdrag av dottern, att inhandla fler stövel- och skoboxar, som hon köpte där sist hon var med. Jag hade inga svårigheter att hitta dessa artiklar, men var tvungen att ringa för att få veta hur många hon skulle ha. Nu var det rea och de kostade med Stockholmsmått mätt "ingenting", så: "Köp ett dussin blandat" (ungefär). Nästa stopp Skövdevägen, där brödkakorna och krämen fick ett nytt hem och jag fick kaffe. Satt kvar och pratade en bra stund, men till slut var det så dags att ta sig an gymet.
Det gick ganska smidigt tycker jag nog, har börjat få lite rutin på övningarna och det är bara att hänga i och räkna till tjugo,.....många gånger. En tur till livsmedelsaffären därefter för lite kompletteringar innan hemfärd. Till middag serverades fläsk och bruna bönor, att avnjuta i glashuset. Efter att ha suttit en stund, kan jag bara meddela att smidigt vill jag inte beskriva mina rörelser härefter. Vi får se om jag tar mig ur sängen imorrron. Hur många gånger måste man träna innan träningsvärken försvinner?????


Några hus i Hjo


De gula buskarna vid kyrkogården i Tibro har fin färg så här års.


Kastanjerna blommar utanför gymet.


...och rabarberna blommar hemma hos oss.


"Båtsman" på promenad nere vid sjön.


Ikväll var det en blandning av moln och solnedgång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0