Grillväder

Efter en väl tilltagen sovmorgon, tog maken itu med att bära plank. Så nu är det "serverat" till byggmästaren, för fortsättning utan att gå långa vägar efter materialet. Därefter var han trött och behövde en öl i glashuset, samt middag. Under tiden han släpade plankor, förberedde jag grillspetten och tände grillen. Fläskfilé, champinjoner, lök och aubergine fanns på spetten, som legat i marinad sen igår. Smakade väldigt bra kan jag tala om. Vi har så det blir samma till middag imorgon, då maken återigen är helledig från jobbet. Jag däremot har "date" med sjukgymnasten på gymet. Han ska kolla att jag har fattat hur maskinerna ska användas, sen får jag klara mig själv ett tag framöver. Måste också besöka Arbetsförmedlingen för inskrivning i jobb och utvecklingsgarantin några veckor, för att få "lön" fram till jag börjar jobba över sommaren. Grillkolen är dessutom slut, så får ta en sväng via affären och köpa mer. Måste ju finnas hemma om vi får ett ryck i det vackra vädret.


Få se nu hur många har jag burit hit??


Fattas en del, bara att fortsätta ett tag till....


....annat uppdrag väntar, grillvakt!


Artar sig bra och grillgallret med non-stickbehandling är utmärkt.


"Stora stenrabatten är nästan klar, skulle satt gullvivor också men fanns inte på handelsträdgården igår.


Jag har dock några på annan plats att titta på så länge.


Penséerna i korgen växer också bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0