"La Mata" i Tibro

Den mysigaste marknaden som jag har varit på i Spanien, heter La Mata och ligger i utkanten av Torrevieja. Idag var vädret här hemma i Sverige på sitt bästa humör och solen sken över den utökade fredagsmarknaden, på torget och intilliggande gator, i Tibro. Det var till och med live-musik i form av pan-flöjtspelande latinamerikaner, vilket troligen gjorde att jag fick känslan av Spanien-marknad. Dock var inte utbudet av grönsaker och frukt lika väl tilltaget, men annars var det påfallande likt den sydligare varianten.
Jag gick ett varv, inhandlade plantor till trädgården och fortsatte sedan till gymet för en "omgång i maskinerna". Klar med detta, ansåg jag mig värd ytterligare en runda på marknaden, vilken slutade med ett och annat inköp till.
Däribland en nygrillad hamburgare till lunch. Hemma har jag nu planterat de nya blommorna, men det finns "några hål till" att fylla med fägring. Måste också köpa nya tomatplantor, då frosten (i maj!) har tagit död på de två jag planterade för en vecka sedan. "Kontraktören" kom en sväng ikväll och kollade virkesleveransen. Han kommer tillbaka imorgon förmiddag för att starta bygget. Spännande......


La Mata look alike?


Café med trädgårdsservering öppet för säsongen


En bild tagen innan byggstart, förberedelserna klara....


....och snart blir det en ny dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0