Olstorp i Tidan

Gröt i magen och sedan till Tibro för några ärenden, innan det var dags att åter besöka sonen för att inta elvafrukost. Han hade gjort ett riktig röjande i hemmet och det var oväntat prydligt. Kaffe med nybakad pain-riche var inte så dumt innan jag tog "tjuren vid hornen" och drog mig mot gymet. Ännu en omgång avklarad följd av kompletterande proviantering, sen åter till Fagersanna och lite middag. Varpå det var dags att ladda batterierna inför kvällens aktivitet. (Jag somnade framför TV:n i vanlig ordning.) En snabbdusch och sen ringde syster att de åkte från Hjo.
Jag skulle möta upp vid Festplatsen i Olstorp, Tidan. Väl framme blev vi välkomnade av en störtskur och åska. De flesta satt kvar i bilarna på den leriga parkeringen, för att vänta ut ovädret. Bussen från Hjo kom efter att det slutat regna och vi gick in. Lotter skulle det köpas omgående, men det var dåligt med vinnandet. Syster blev övertalad till en tio sekunders dans, så vi kunde ta ett kort i alla fall. Därefter blev jag bjuden på fika och bjöd senare tillbaka vid chokladhjulet. Till slut lyckades syster vinna en påse lördagsgodis på hjulet ändå. Efter en kortare promenad på området var vi sugna på varmkorv, sån där god kokt. Smaskens! Hann att plåta solnedgången över åkrarna innan det var dags att åka hemåt, delvis genom ödslig skog.
Imorgon väntar vernissage.......


Nöjda?  Nu har jag dansat i alla fall.


Efter regn kommer solsken.... för att gå ner.


Ensam genom ödslig skog....


Vid vägskälet, vad välja??


"Målgång" i Fagersanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0