Tillbaka till vardag

Stel och med träningsvärk vaknade jag imorse. Men jag hade ju inte gjort nåt? Visserligen blev det lite småpromenader och en del uppför i Skåne, men igår var det mycket bilåkning, förutom shoppingen förstås. Bara att tvinga sig ur sängen och få gröt, då maken var ledig även idag. Sen blev det en sväng till gymet. "Ont ska med ont fördrivas", har man ju hört. Det blev nog inte sämre i alla fall. Kylskåpet behövde fyllas på, så jag ordnade det på hemvägen. Till middag fick det bli kebab med pommes frites och sen en tur till Hörnebo, med födelsedagspresent till en som fyller år imorgon. Han hade slutat fira nu, sa han. Men några förbrukningsvaror som fanns i paketet, har han nog alltid användning för. Vi lämnade dessutom en tredje cykel för genomgång, nu är det bara en kvar att leverera innan vi ska göra upp notan med reparatören. Apropå nota, så låg idag fakturan på verandan i postlådan. Den var som vi räknat med och om bara rotavdraget går igenom så blir bygget, något billigare i sista ändan än vad vi trodde och nöjda med resultatet var vi ju redan förut. Gräsklipparen fick också motion nu ikväll, eftersom jag ska roa mig med en tripp till Mariestad med postkompisar, för besök hos en postpensionär där. Det var ett tag sen vi träffades, ska bli kul. Slinka in på second-handen hinner jag säkert också, på hemvägen. Tyvärr åker min massagekunniga kompis till Spanien för jobb i en månad imorgon. Vi kommer att sakna henne, både jag och skulder-ryggen. Vulkanen på Island verkar hålla sig på mattan, i alla fall ett tag framöver, så vi får önska trevlig resa och välkommen hem -snart!


Lite fler Skånebilder, här gula rhododendron.


Konstverk i utkanten av en trädgård


...och mina barn säger att jag har mycket prylar, inte i trädgården i alla fall!


Närbild på den enda stork vi såg, också vid café Albertsgården.


Ytterligare ett konstverk, denna gång i centrala Höganäs.


Den ende som var hemma när vi anlände till ett olåst hus i Hörnebo och han brydde sig inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0