Växlande väderlek

Möttes imorse av rapporter på Facebook från alla möjliga hörn av vårt land, om att det snöade! Den 3 maj är det lite väl tufft väder, kan man nog tycka och i Fagersanna märktes det inget av på förmiddagen. Hade idag "taxiuppdrag" för färd till läkarbesök på sjukhuset med föräldrarna. Lite busväder hade vi på vägen förbi Värsås, men det var i form av hagel. Själva besöket var väl inte av den muntrare sorten, men för att försöka se det positiva i en svår situation, var det inte helt nattsvart ändå. En dag i taget blir det fortsättningsvis och fokus på så mycket positivt som möjligt framöver, är det som får gälla. Efter att ha återbördat Hjoborna till hemmet, slank jag in på Hem & Hobby innan jag åkte till Sparhuset för att förnya mitt Lotto. Ett litet bidrag till den nya tioveckorsinsatsen blev det i form av några småvinster, men jag fick allt plocka fram Visa-kortet för att slutföra affären. (som vanligt)
Hittade även några föremål på second hand och en ny planta oregano i fruktaffären, som nu är nedsatt i "kryddträdgården" på framsidan. Sen var det dags även för Fagersanna att bli drabbat av vårvädret. En blandning av hagel och stora flingor vräkte ner för en stund, såpass att det blev vitt på marken och i krukorna.


Busväder även vid KSS i Skövde,


nästan att det låg kvar på bilen ett tag.


Någon timma senare på väg hem från Hjo. Har det snöat??


...och sen i Fagersanna vid halv sextiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0