Växtlighet

Fick ta mig ur sängen tidigt idag, då jag hade "date " med doktorn. Han tror att mina, i sammanhanget stora (som en hasselnöt ungefär) gallstenar orsakar irritation och är förklaringen till min förhöjda sänka. Därför ska han skicka remiss till kirurg för eventuell operation. Vi får se vad dom säger framöver, men det kan nog vara en förklaring till att det inte känns helt bra. Eftersom jag var uppe "med tuppen" har det hunnits med en del under dagen, bl.a. en fikastund i glashuset med en kompis, röjning av min garderob, brödbak m.m. Den 25:e är det också dags att se över finanserna, om inkomsterna räcker till utgifterna så att säga. Nu var ju denna månad lite speciell på utgiftssidan till följd av nybyggnationen, så det blev att nagga på kapitalet. Men nu är det åtgärdat för den här gången, nästa månad får vi se hur det går. Får nog sätta undan den stora lottovinsten från dagens dragning, hela fyrtio riksdaler blev det!
Tog en tur runt "ägorna" och inspekterade växtligheten ikväll. Det börjar sticka upp lite önskad grönska här och var. Det är väl underligt att icke önskvärd växtlighet, alltid är väldigt pålitlig och kommer troget, hur man än försöker sabotera miljön för dessa. Men än lever mina fosterplantor, jag blivit anförtrodd att sköta och mina melonkärnor jag satte tar sig också. (peppar, peppar) Imorgon står klippning på agendan, skönt, för det börjar bli lite långt. Mitt hår alltså, det växer som ogräs, nästan......


"Spanska skyddslingarna" och melon plantorna.


Småfåglarna har också fått nytt, present från kompisen som kom på fika.


Grönsaksland börjar göra skäl för namnet.


En av mina cementrörsrabatter i stenslänten är på G.


Närbild från stora cementröret på framsidan, med utslagna liljekonvaljer.


Lång dags färd mot natt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0