Vem kan man lita på?

Igår skulle det inte regna och idag skulle det inte heller komma någon nederbörd, enligt väderprognosen här på nätet. Igår blev jag "pisseblöt" vid gräsklippning och nu, istället för en tjusig solnedgång, skvalar det på vår nya veranda. Ja inte bara på den, men det syns så tydligt där när man tittar ut, trots att det börjar skymma.
Prognosen för resten av veckan innehåller sol och på sin höjd lite molnighet, både häromkring och nere i Skåne, dit vi hade tänkt att ta en weekendtrip. Frågan är om  man kan lita på detta? Förra resan dit ner, för nästan precis ett år sedan regnade bort. Paraply i snålblåst vid Hovs Hallar, är inget jag rekommenderar. Tur att vi ändå kan trösta oss med lite shopping på hemvägen. Sen finns det ju outlets vid Höganäs som alternativ sysselsättning.
Man kan också bara slöa och äta gott. Det är ju helt ok inomhussysselsättning.
Ikväll har jag fixat raggmunk & fläsk till matlådorna för morgondagen. Nej, jag har inte varit  redig, rivit potatis och tillagat från grunden, bara ugnstekt frysta färdiga. Har dessutom blivit bortskämd med ryggmassage, det gjorde ont men gott. Om Ni förstår hur jag menar....
Ska för övrigt agera "fosterhem" åt en spansk planta, när ägarna åker bort. Har förklarat att det är ett vågspel att anförtro mig ett sådant uppdrag. Men tiden får väl utvisa om jag är att lita på i det avseendet!


En av "våra vänner" (not) försökte sig på en promenad hos oss. Den blev kortvarig!


Tallen blommar, kanske för sista gången....


En nötskrika? hittade maten, trots att jag idag flyttat den till andra knuten.


Inte en kotte.... men vänta.... där är ju EN!


Tredje gången gillt! Rödhaken hann smita två gånger, men...Got you!


Istället för solnedgång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0