Fredagsrutin

Ja den senaste tiden har fredagar ägnats åt Hjo-resor, så även idag. Först ett möte hos mor med biståndshandläggaren om kompletteringar till ansökan om äldreboende och därefter en tur till far på Sjöryd. Han ville ha lite mer av sina egenhändigt författade böcker/häften, levererade från lägenheten, vilket han fick. Sen var det dags att ta med tvätten för en "karuselltur" i min tvättmaskin. Inköpsrunda i Hjo, tankning i Tibro och sen gymet.
Där fick jag en pratstund med min forna kollega, numera lärare, först i omklädningsrummet och sen en stund på löpbandet. Av någon outgrundlig anledning gick uppvärmningen idag väldigt snabbt, trots att jag gjorde nästan dubbel tid mot annars. Hemma gick resten av den igår inköpta färdiggrillade kycklingen åt till middag, med pommes frites, tomat och avocado. Sen dagens första kaffetår, som smakade extra bra så dags.
När maken kom hem baxade vi ut den stora bänken och lastade i den i SAAB:en. Imorgon åker morfar till Stockholm ensam, för att leverera och hälsa på barnbarnen, dottern och Sara som är på reabesök däruppe, från Skövde.
Kolla posten, fixa räkningarna och sen försöka hålla sig vaken vid sovrums-TV:n, då det var Västerås-hockey på den andra. Gick hyfsat idag, bara nå'n liten power-nap till husletarprogrammet, men hela IDOL såg jag.
Lördag ska jag ta en tur till Tibro och sedan blir det att organisera grejerna inför söndagens adventsmarknad på torget, anordnad av Lions.


Ljungen blommar fortfarande i min balja, den 25 november!


Himlen brinner.....när solen går till sängs, mycket tidigare än jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0