Mindre rolig dag

Utan att överdriva, kan jag lugnt säga att dagen har varit ansträngande, inte fysiskt men mentalt. Hela förmiddagen i vårdmöte med palliativa rådet hos far, varpå det blev lunchtid hos mor som inte heller är på topp, om jag nu ska uttrycka mig i milda ordalag. Dags att avrunda besöket i Hjo hos syster, på hennes arbete var det tänkt, för att se vad hon pysslar med på dagverksamheten/fabriken. Men hamnade mitt i en Halloween-fest som de hade istället för verksamhet. Visst det var ju sista da'n före denna helg och de hade kaffe att bjuda på, det första för dagen (kom jag på) så det smakade faktiskt gott. På hemväg tog jag vägen förbi Sparhuset, som började sin konkursutförsäljning idag. Känns lite konstigt, då jag i många år varit kund där och handlat vår mat.
Det är förändringarnas tid, helt klart och man måste hänga med. Vissa saker är dock svårare att anpassa sig till, än att byta matinköpsställe.
Det var dessutom ishockey på TV så jag fick titta på Idol i sängkammaren och vad händer då? zzzzzzz.....


Eftersom jag nyss "sovit middag" kanske jag ska läsa min favorittidning och ta en kopp kaffe.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0