Skövde tur och retur

Idag har jag varit på mammografi, den vanliga kontrollen. Det är ingen hejd på nöjena, men det var nästan två år sen sist, så lika bra att ta chansen. Därefter valde jag att hoppa över gymet, igen!
Fy på mig, men kände en större lust att ta en eftermiddagsfika med Gun, för det var ett tag sedan.
Hade väl hunnit båda egentligen, men nu har jag något att se fram emot imorgon (hmmm..) innan barnbarnen dyker upp med sin mor framåt kvällningen. Måste fixa till något gott av köttfärsen i kylen också, samt kanske baka lite småkakor. I matlådan har Inga lagt pannkakor och ärtsoppa, det är ju torsdag!
Tvättmaskinen går för fullt och strax ska jag titta på Forsyte-sagan och avslutar sedan TV-tittandet med "Keeping up appearances"(Skenet bedrar). Sen vid tolvtiden ropar nog sängen.....


Soldis i Skövde, mitt på dagen....


och dimmman ligger fortfarande tät vid passering av Igelstorp,


men två minuters resa därifrån, strålande solsken.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0