"Totalt förfall"

Idag blev det ordentlig grötfrukost som start, men sen var det slut på förståndet. Det satt någon liten (av okänt ursprung) på min axel och tjatade: Shopping, shopping, shopping...... hela tiden.
Till slut blev detta enformiga "tuggande" tröttsamt att höra, så jag föll till föga och styrde bilen mot Skövde, vid lunchtid. Nu är det allt ett tag sedan jag handlade vinterskor och annat i klädväg, därför var det väl inte helt fel att ta tag i.
Följderna av beslutet blev dock, att förutom mindre kosing kvar på kontot mot kvällningen, fick även gymet vänta ytterligare en dag. Som sen lunch fick det bli en kall kycklingpirog i bilen på väg hem och ett impulsköpt wienerbröd i affären hemmave', där jag stannade till för att tillfredsställa sötsuget till eftermiddagskaffet, som jag tyckte jag var värd efter väl förrättat värv.
Intalade mig att det nog var ganska förståndigt, (att vänta med gymet alltså) då jag hade lite feber i början av veckan. Wienerbrödet till kaffet är väl mera tveksamt. Men imorgon måste jag allt sköta mig......kanske!


Det blev några stycken.....


inte hjälpte väl kvällens lottovinst nämnvärt att täcka shoppinghålet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0