Västgötaklimax

Allting packat och klart för avfärd till julstämning på torget. Visst blåste det lite, men inte så farligt ändå tyckte jag när jag monterade ljusslingan på räcket till verandan utomhus. Uppehållsväder var det också, så vid tolvtiden bar det iväg in till Tibro. Hela torget var möblerat med bord under tak, men några sidoväggar vågade de inte sätta upp på grund av blåsten. Jag körde fram till min anvisade plats och började plocka ur, lade på duk och skulle börja plocka fram tröjor och bakdukar. Men det ville inte ligga kvar och stormbyarna drev in regn på grejerna också. Bredvid mig skulle två tjejer med vykort, smycken och lite andra småsaker stå, men de insåg också att ingenting skulle ligga kvar, så vi beslutade oss för att hoppa av. Surt och trist men inget att göra åt. Vädret rår ju ingen på. Får inrikta mig på Hönsa (inomhus) på torsdag istället, när jag fått grejerna torra igen, för den korta stunden hann de bli lite fuktiga.
Med facit i hand kunde jag alltså åkt med till Stockholm och träffat dotter och barnbarn istället......
Men nu har jag hunnit baka lite saffransbullar och sett en spännande fotbollsmatch Liverpool-Manchester City (1-1).
Strax börjar Doc Martin och potatisen på spisen "ringde" precis och sa att den var färdig!


Det fick bli fika vid köksbordet och tork av fuktigt gods


där ute häver sig sjön


i alla riktningar och tjuter runt knutarna gör det också.


jodå, de var goda om än inte "picture perfect"!


min ljusslinga lyser upp i mörkret i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0