Det var ishockey på TV igår kväll.....

....och varför skriver jag om detta? Jo det är så att vi har två TV-apparater, men det går bara att titta på Viasat hockey i den ena. Nämligen den i vardagsrummet och då blir följden, att om något annat verkar intressantare, (allt annat faktiskt, förutom boxning och bilprogram) får man nöja sig med sovrums-TV:n och det medför vissa konsekvenser. Höll mig vaken genom "mitt" husletarprogram och Idol-sändningen, (den första) men sen måste jag i vanlig ordning ha somnat gott, för framåt två-tiden på natten vaknade jag till. Gick då upp och kollade resultatet på datorn, men orkade inte göra något blogg-inlägg över fredagen.
Den ägnades åt besök i Hjo hos mor, samt besök på sjukhuset i Skövde, där far ligger sen en vecka tillbaka.
Så mycket mer än detta hanns inte med under fredagen. (Jo en del shopping i ärlighetens namn)
Idag lördag blev det en runda på second hand, med en hel del fynd i bagaget och lördagsgodisleverans till Hörnebo i utbyte mot en kopp kaffe, innan jag återvände hem för fotbollsmatchen, Liverpool-Manchester United som slutade oavgjort 1-1. Några tvättmaskiner har blivit klara, väskorna från resan är tömda och shoppingkassarna från igår och idag omhändertagna. Julklappshörnan växer.....


Forsby kyrka på vägen mellan Hjo och Skövde igår


Lördagens solnedgång i Fagersanna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0