Häxa och räkor

Gun ringde i förmiddags och undrade vad jag hade för mig. Inte så mycket just nu, men ska snart åka till Hjo blev svaret. Det fanns dock lite tid kvar för henne innan hon skulle till Karlsborg och klippa sig, för en frukostfika. Det var ett tag sedan och tiden rann iväg, så vi får väl försöka göra om det snart igen. Hon hade bytt bil, men jag kom precis på att jag glömde helt bort att titta, så har ingen aning om hur den ser ut. Kanske lite typiskt kvinnligt, att inte prioritera, alternativt helt glömma bort sådant.
Tittade in till mor med några grejer och befriade henne från tidningshög samt plastförpackningar, som återvinningen "tacksamt" tog emot när jag passerade där. Åkte sedan till far, som behövde få hämtat lite mer medicin från Apoteket efter det att vi fått tre-kaffe. Vilket han hade stenkoll på klockan för att inte missa. Det bjöds på glass med färsk fruktsallad och glass tackar han sällan nej till. Kommer ihåg när vi var på semester ihop i England och vi andra tre i sällskapet gick in i ett fyrhus med souvenirbutik, då sa han att han väntade utanför så länge. Därefter smet han iväg till glasskiosken som han spanat in bredvid och köpte sig en vaniljglass. Jodå, vi kom allt på honom....
På hemväg hittade jag några prylar som följde med hem, både på Hem & Hobby och Second Hand.


En riktigt ful Halloween-häxa har flyttat in, hårfint vem som vinner!


Solnedgång över fälten på hemvägen


Citron och currystuvade räkor med potatis i matlådan till maken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0