Skövde igen....

Det är mycket praktiska saker att ordna i samband med fars sjukhusvistelse. Var tvungen att åka till banken en gång till, för att få klart för mig hur jag skulle hantera deras internetdosa på rätt sätt. Har ju inte samma bank själv och det där med teknik kräver sin tid att bemästra (för mig). Tror nog nu att det ska funka i alla fall om jag behöver hjälpa till med detta framöver. Idag fick pappa plats på ett korttidsboende i Hjo för en tid framöver i alla fall och sonen och jag har ordnat med dator och mobilt bredband som han kan använda varsomhelst, om han orkar och får lust.
Så det blir en resa till Hjo imorgon för praktiska detaljer i samband med detta.
Har också lagat lite matlådor till de närmaste dagarna, köttbullar och chili con carne samt pratat i telefon med en väninna ikväll. Hinner dock inte ut och äta med henne imorgon, får bli en annan dag......
Imorse fick jag åter släppa ut talgoxen (om det nu är samma som förra gången) från glashuset, där han fladdrade omkring. Kanske dags att sätta upp fågelmataren för vintern. Det hjälpte ju förra gången.


...inte bara vi som trivs i glashuset alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0