Vi har blivit bestulna!

Åkte i förmiddags en vända till Tibro och fikade som planerat i Hörnebo, men sprang inte på Ernst. Stannade till i Fagersannas affär för inköp av potatis, som jag kom ihåg att vi hade slut på.
När jag parkerade på vår gårdsplan, tittade jag bort mot äppelträdet och kunde konstatera att äpplet var försvunnet.
Gick in och frågade maken om han plockat ner vårt enda äpple, men det hade han inte gjort. Då var det alltså bara att konstatera att det blivit stulet, för ramlat ner hade det inte heller.
Nu är väl inte detta hela världen, men man blir så störd på folk som inte kan låta andras saker vara.
Förr om åren har vi ju haft hur mycket som helst och givit bort till höger och vänster, men när trädet bara orkat producera ett styck, hade det varit kul om vi fått det för oss själva. Hoppas det smakade beskt, surt och äckligt.....
Efter att ha ätit middag vid fotboll på TV:n fortsatte jag att titta på fotboll på TV:n, samt sticka.
Dimmigt och mulet har det varit hela dagen, maken ligger nu och snorar i badet. Vi får väl se vart det tar vägen, ska ju åka på semester om två dagar.


Så här såg det ut i början av veckan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0