Det kom ett brev

....som gjorde mig väldigt arg.
Det var från Försäkringskassan, (utbetalande myndighet för jobb & aktivitetsgarantin) med ett beslut att jag skulle få 177 kr per dag framöver. Om min A-kassa intygade att jag var berättigad till dagpenning (värd namnet!) skulle de skicka intyg för omprövning. Nu är det så att jag fick ett  beslut med 65% av min lönegrundade A-kassepenning i maj månad, innan jag lyckats få ett sommarjobb juni-augusti. Vilket jag i min enfald trodde skulle gälla igen, eftersom jag bara utnyttjat två och en halv vecka av perioden på 300 dagar. Men så verkar inte vara fallet. Visserligen förstår jag att jag måste skicka in arbetsgivarintyg på senaste anställningen, men varför sända ut ett sån't rutinbeslut, som bara retar upp och oroar folk i onödan. Det tar ju alltid lite tid att få iordning papper som ska skrivas under och skickas till olika instanser. Jag gick igång ordentligt kan jag lova, men har inte fått tag på ansvariga än att "skälla ut". Flera telefonsamtal och ett flertal mail är ivägsända!
För övrigt blev det inte så värst mycket mer gjort under dagen än ett gymbesök och inköp av ljung och mer mjölk.


Prinskorv och rotmos till middag


Uppsnyggning i den "vattensjuka" baljan, med hjälp av en planka över "sankmarken"
och omdirigering på trädgårdsprydnaderna.


Jag köpte lite smågodis i affären, - den nyttiga sorten till extrapris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0