@home

Det blev lite sent igår kväll. Men egentligen inte så mycket senare, än när jag som vanligt "sitter och dräller" framför datorn och inte kommer isäng. Det blev grötfrukost och en aning senare, elvakaffe vid tolv i glashuset.
Det har varit varmt och skönt idag, lite vind men riktigt bra väder. Framsidan har blivit klippt, i dubbel bemärkelse.
Först gräsmattan och sen även halva äppelträdet. Maken stod på stege och skräpade ner, jag fick plocka grenar. Mycket grenar är borttagna, men det finns plenty kvar. Det tar vi en annan dag, då jag började nysa av all färsk grönska och maken fick klippkramp i handen. Vi ska väl ha lite skoj kvar till en annan dag, eller?
Blev lite tid framför TV:n och naturligtvis en tupplur på köpet. Har varit nere vid järnvägsrälsen och grävt upp lite lingonrevor som numera kamperar i samma "säng" som blåbärsbuskarna, hoppas det lyckas.
Imorgon blir det korv med vitkålsstuvning i matlådorna och en tur till gymet, samt arbetsförmedlingen. Vem vet jag kanske får inspiration till lite städning bland prylar också.......


Kaprifolbär, giftiga har jag hört, men fina.


En vacker krasseblomma, finns det i trädgården.


Den kommande äppelskörden, i ett tättväxt träd.


Till elvakaffet


Söndagmiddag, grillkryddad kotlett med egenodlade grönsaker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0