Jag har lämnat mina synpunkter.....

Fick idag svar från min A-kassa SEKO att de redan skickat uppgifter till Försäkringskassan, som nu måste ta ett nytt beslut och skicka till mig. Har hört att dom har mycket att göra, varför då inte rationalisera dåliga rutiner så de bara behöver ta ett beslut per ärende? Min handläggare på AF visste inte varför det är så här, utan hänvisade till Försäkringskassan för svar.
Jag ringde naturligtvis dit och behövde inte stå i kö mer än ett par minuter, ganska positivt i det hela.
Fick besked om att nämnda papper kommit dom tillhanda och att ett (denna gången) korrekt beslut var på väg.
Var givetvis tvungen att ifrågasätta deras arbetssätt och fick till svar att den synpunkten hade dom från kundtjänst framfört många gånger förut. Jag kunde lämna mina åsikter på hemsidan om jag ville.
Gissa vad Gerd just gjort!? och undertecknat med namn och mailadress för att få svar om denna idiotiska handläggningsrutin, som retar, oroar och ger den drabbade och andra instanser extra jobb, helt i onödan.
Rationalisera smart och använd resurserna till annat.
För övrigt var det ett korrekt och trevligt bemötande hos kundtjänst.
Nu dags för husletarprogram från England, Champions League och brödbak till morgondagens frukost, med gäst.
Det blåser ute........


Degen jäser


Bord och stol "på utflykt",  de håller ihop i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0