Karlsborg-Hönsa-Tibro-Fagersanna

Dagen började med en fika på Turistbyrån i Karlsborg, där toscatårtan blev väl mottagen (precis som jag).
Nästa anhalt Arbetsförmedlingen, där jag också blev trevligt bemött, men även upplyst om mindre trevliga regelverk i "Aktivitets & Utvecklingsgarantin" där jag nu åter befinner mig efter utstämplingen från A-kassan och sommarjobbet. Dvs. "lön" från Försäkringskassan med förbud att studera, (inte ens på fritiden är det tillåtet, om det ger betyg eller poäng) så så var det med den aktiviteten och utvecklingen!!
Åkte sedan bakvägen hem till Fagersanna för en lunch-mellanlandning innan födelsedagsfirande i Hönsa. Där blev jag väl mottagen av husets hund. Fick kaffe och god kaka, samt ett smakprov på middagen, då jag egentligen tackat nej eftersom jag ätit korv med stuvad potatis hammave' strax innan. Åkte ganska snart vidare mot Tibro och gymet, för att svettig och "trevlig", förpesta second hand-affären innan date med duschen där hemma.
Satt sedan och fikade med maken i glashuset. Lite stickande blev det såklart, framför Idol på TV:n, nu är jag ganska mör och klar för sängen känns det som.


Typiskt svenskt torp på landet (vid Gällsjön)


ja, snart hemma, åkte inte vilse.


Jasså det är såhär majsen ska se ut, blir nog inga kolvar där hemma då!


Ytterligare en bild av vår lantliga idyll. (Spethults skola skymtar)


Smakade bara på kött och svamp..... gott!


Försvinnande god!


Nej du, "kompis" på stolsryggen, kakan är redan slut!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0