ÖB, Rusta, Max & Maxi

Lite mer dammråttor i andra skrymslen och vrår fick stryka på foten idag på förmiddagen, medan maken roade sig i slänten med ris och sly. Frågan är egentligen vem som hade roligast, han eller jag. Ingen vann skulle jag nog vilja säga. Till middag fick det bli bacon, ägg, potatis och bönor. Men det fanns inga vita bönor i skåpet, så dom fick vi hoppa över. Hade läst veckans reklamblad och visste att det var extrapris på just sådana i Skövde (på ÖB). Fick då den ljusa idéen att det kanske skulle vara kul med en shoppingtrip och sedan titta in till sonen med de stukade fötterna. Väl i bilen ringde jag till honom och frågade om han var sugen på att shoppa och varför inte sa han. Doktorn hade ordinerat vila, men han behövde komma ut lite och testa rörelseförmågan och jag körde ju. Hemma i lägenheten kändes det ändå ganska ok, men väl ute tog det tid att förflytta sig, även korta sträckor. Till och med jag var snabb i jämförelse. Har du bråttom, fick jag höra! Vi handlade inte så mycket, men det blev en lagom utflykt och nu har jag sex burkar Heinz vita bönor i skåpet, om jag skulle bli sugen......


Apropå sugen, så var haren på besök i eftermiddags. Maken tog bilden när jag var och shoppade.


Det enda som var "gratis" idag var kaffet på Max och det var gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0