Registrerad och "klar"

Då har jag varit på personligt besök hos Arbetsförmedlingens kontor i Tibro, visat legitimation och skrivit på papper. Så nu ska jag få "lön" från Försäkringskassan igen. Det var ingen lång väntetid idag och jag var snart i affären för påfyllnad av matvaror. Sen blev även gymet avklarat och lagom till att jag tog en kopp kaffe med nybakad "fusk"-fralla i glashuset började det regna och har hållit på sen dess. Inget trädgårdsarbete alltså och de två chrysantemumblommorna jag köpte i affären får vänta åtminstone till imorgon innan jag utsätter dom för detta väder. Idag hade de definitivt blivit dränkta och det kan vara trevligt att ha dom som dekoration en vecka i alla fall. Vi får se imorgon om de blir "utslängda".
Har börjat kolla lite vad jag ska ta med till Bondens Marknad den 24 september, där jag och Anette ska vara med.
Lite tidningar och tomglas har jag också hunnit göra mig av med i eftermiddag.


Det är: "Wet, wet, wet"......


Rädda sig den som kan, undan vätan.


Våra jordgubbar är på G! Jag åt precis upp den enda som var mogen.


Chrysantemum i "väntans tider" på köksbordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0