Snart lön.....eller?

Fick idag mitt lönebesked med "resterna" från sommaranställningen. Det var inte mycket, men ändå något. Hade inte förväntat mig nå'n stor summa heller, så det var lugnt. Nu undrar jag bara när aktivitetsersättningen kommer, lär inte bli mycket där heller eftersom det liksom blivit en brytpunkt mellan ersättningarna. Tur att maken ändå får sin "vanliga dos" på måndag, så det räcker till räkningarna.
Sen var inte A-kassan nöjd med mitt arbetsgivarintyg, för få timmar hävdade dom, för heltid. Får ta tag i det och kolla imorgon. Maken har varit ledig idag och suttit större delen av dagen med nå'n bok i öronen, först i glashuset under förmiddagsregnet, sen i eftermiddag på gåbandet och ikväll i badet. Han gjorde ett uppehåll, när jag var inne på gymet, då han skulle fixa en kontakt uppe på vinden. Fortsättning följer imorgon, både på vinden och boken....antar jag.
Slutförandet av tröjmonteringen fortsätter också imorgon, samt packandet av bilen inför lördagens "Bonde-äventyr".
Vädret skulle bli hyfsat enligt prognos i alla fall.
Vi åt fläskpannkaka till middag!


Här är några alster i vuxenstorlek som ska på utflykt till Karlsborg


barntröja får också följa med...


precis som denna....


denna....


dom här och....


dessa, samt en hel del andra hantverk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0