Loppis-förberedelser

Idag har jag möblerat om vårt glashus och laddat det med otaliga loppis-prylar. Det blev ganska ok, om jag får säga det själv. Sen har jag textat skyltar, både till trädgården och "gatuprataren" som ska ställas upp vid vägskälet till Sågvägen. Det var mycket grejer må jag säga och mer finns det i huset om jag bara vänder på mig, men det får väl räcka så länge och på lördag ska även hantverket placeras ut.
Det finns plats sparad till både tröjor, äggtemperamålade saker, bakdukar och en del annat.
Till middag fick jag ugnsbakad lax med dillkryddad gräddsås. Helt ok en vanlig onsdag, kändes nästan som festmat.
Ett och annat flygplan har passerat och regnet har strilat hela eftermiddagen. Sen damp det ner ett av de tyvärr ganska vanliga mailen: "Tack för visat intresse men...... platsen är tillsatt med annan sökande."
Borde ju vara van vid det här laget, men det börjar bli i tristaste laget att läsa dessa nu.
.....och apropå trist, betalat månadens räkningar har jag också hunnit med ikväll.
Imorron blir det en tur till speceriaffär i centralorten, då det inte fanns de ingredienser jag behövde här i Fagersanna, men dom har numera både sockerfritt godis och lättglass, så maken fick en godispåse och förrådet i frysen är påfyllt med glass.


Luftrummets kungar.....är många!


En försmak av lördagens utbud...


lite till......


ytterligare lite till.....


och här är mera.


En av skyltarna till lördag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0