Jag säger bara, HANDBOLL!

Igår vaknade vi på hotellet till strålande sol och vi kunde sitta i deras trädgård vid poolen och äta frukost. Det smakade väldigt bra, men något dopp kände vi inte för, så varmt var det inte....
Tog oss sedan an hemresan med ett stopp vid Julahuset för lite shopping och sen hittade vi (big surprise) en pizzeria i Skara, där vi intog lunchen. Idag var det tvärtom, maken åt kebabtallrik och jag tog en pizza.
Vi satt ute i det vackra vädret, som tyvärr även ett gäng getingar hade uppmärksammat.
Hemma blev det sen OS-sändningar och för maken, hantverkscup-förberedelser.
Idag har det inte hänt så mycket, mer än att jag har kunnat konstatera att gräset är långt. Åtgärd: sparar vi ett tag.
Måste ju hinna ladda för matchen! Gjorde ugnspannkaka till lunch som maken kom hem och kastade i sig innan det var dags för mer förberedelser och att ta emot cup-gästerna innan invigningen. Jag åkte till Tibro för att handla lite mat, började bli ebb i kylskåpet nämligen.
Gymet sparade jag också, till imorron. Så var det då dags för MATCHEN och det gick ju bra, så Sveriges herrhandbollslag spelar OS-final på söndag kl.16.00. Gissa vad jag gör då?
Nu får vi se om förbundskaptenerna äntligen får ett guld, eller ytterligare ett silver. Det fjärde i så fall, då de redan har tre "på hög".
 
Min egen handboll med autografer, den som syns bäst är Erik Hajas, stjärna i landslaget och GUIF på 90-talet.
 
Tog ett varv i trädgården, både lingon & blåbär börjar mogna.
 
Hittade fetknopp även härute. Den gula växtvarianten!
 
Bouganvillean växer och frodas faktiskt även på dessa breddgrader, i alla fall så här års.
 
Äpplen ser det också ut att bli en del framöver.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0