Jaha, det var de' dä!

Sista da'n för Hantverkscupen i Fagersanna och avslutningsdag för Olympiaden i London, vilket sammanträffande. På Fagervi vann IFK Skövdes tioåringar cupen, men i London fick f.d. IFK-spelaren Sjöstrand "nöja sig" med silver.
Finalen på TV såg jag givetvis och hoppades in i det sista gjorde man ju, men det är bara att erkänna att det var egentligen inte ens så nära som slutresultatet ändå visade. Förlust med uddamålet, men en bra bit ifrån vinst i alla fall. Kul ändå eftersom just handboll ALLTID är en sevärd sport, som jag sagt tidigare.
Nu får vi också kolla in OS-avslutningen, för nyfiken är man ju......
För övrigt idag har jag städat efter ärtmassakern i kökslandet. Vad hjälpte det med fågelskrämma, inte ett dugg.
Varenda ärta uppäten, så bara att ta hand om "liket" och snygga till lite.
Tur att jag inte är speciellt förtjust i ärtor, för annars hade jag nog varit ganska arg. Nu har jag i alla fall testat att odla denna grönsak och god skörd blev det förvisso, men stulen. Smakprov hann dom som var intresserade dock att få, innan resten försvann.
Getingar har jag också jagat i mängd under dagen, med flugsmälla. Verkar vara gott om dom i år och trots att vi fått våra egna bon avlägsnade, hittar förvånansvärt många in i köket.
Har dock gillrat en "fälla" för bananflugor, (som börjar bli för många dom också) vilket även verkar tilltala getingar.
Två flugor i en smäll så att säga alltså!
 Recept: Vinäger & honung blandas med lite vatten och några droppar Yes, sen drunknar dom så fint om dom inte kan motstå "cocktailen".
 
Här är ärt-tjuvarna, idag bara två, men igår var hela "armén" på plats. Fick rensa "slagfältet" idag efter dom.
 
Bönorna lämnade dom ifred, tur sen att det finns frysta grönsaker att köpa (tycker i alla fall jag!)
 
Då väntar vi bara på London-avslutningen........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0