Lunch i parken och en hylla till har flyttat...

Idag var det dags att ha möte med chefen på den kommande praktikplatsen, vilket som väntat var positivt.
Vi kom bra överens så långt och snart är det startdags. Ska bara.....åka till Stockholm först och göra slut på mina lovdagar och säkerligen en hel del pengar. Fira en nybliven fyraåring står också på agendan, båttur i Mälaren och förhoppningsvis en visit hos faster. Det är i alla fall vad vi har tänkt att hinna med, innan nästa måndag.
Nästan färdigpackat och tåg-matsäck iordninggjord, nu ska jag bara försöka masa mig isäng någotsånär i tid för en god natts sömn.
Idag efter mötet styrde jag kosan till mor i Hjo, men snopet nog var hon inte hemma när jag kom. Hon hade precis blivit utkörd (haha) i rullstol av personalen, för en promenad i Stadsparken. Var alltså bara att gå ut i parken och leta efter dom, men först satte jag mig på en bänk och åt upp den nyinköpta salladen jag plockat ihop på ICA.
Lunchen smakade bra i det fria och sen kom dom strax tillbaka och vi kunde ta oss an mitt ärende.
Därefter var nästa anhalt gymet och sen hem för att ta emot kusin med make, som köpte den sista "överskotts"-hyllan. Börjar bli riktigt tomt igen i glashuset, på väg iallafall.
Där blev vi sittande någon timme i solnedgången, fikande och pratande. Ett ganska omfattande dagsverke utfört alltså och imorron är det nya äventyr som väntar......Går tåget i tid? ja det är frågan.......
 
Stadsparken i Hjo med Vättern skymtande i bakgrunden.
 
Välkänd vy till fikat, åt ena hållet......
 
...och åt andra.
 
Därefter kvällens "Grand Finale!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0