Julklappar

Varför blir det bara mer och mer komplicerat att köpa julklappar till varandra? Jag har alltid varit en förespråkare för att försöka hitta något personligt till var och en, som man vet (eller tror sig veta) att dom vill ha. Sen ska det inte heller kosta skjortan och den balansgången blir bara svårare och svårare.
Vad önskar sig folk nu för tiden? Det är väl bara att gå till sig själv egentligen och i stort sett få bekräftat ett näst intill omöjligt uppdrag. För inte ens jag vet vad jag önskar mig, inom hanterbara gränser alltså.
En miljon på lotto bara, postkodlotteriet eller kombilotten, vinst på ett av alternativen räcker, för jag har inga orimliga krav.
Skämt åsido, men det har blivit väldigt svårt och trodde väl aldrig att jag skulle komma till det stadiet att överväga och ta ett snack med släkten om hur vi ska göra framöver. För bara "byta" kuvert med pengar är alldeles för trist, det har jag alltid tyckt, men vad finns det för alternativ.
Har idag varit i sta'n och fixat några av årets, men har inte samma fantasi och inspiration som förr.
"Something has to be done",för "same procedure..." börjar kännas "so yesterday"....
Lite skit är ändå inhandlat och på väg mot inslagning, sakta men säkert, så iår blir det som vanligt!
Mitt i alltihop ska det ju också sökas jobb, gubevars, så även det är avklarat,  två stycken idag.
 
Nej, den köpte jag inte. Trots ovanligt reklamtrick....Nöff, nöff, nöff...
 
Tomtestatyn i dagsljus....(avstod dock från att lämna min önskelista)
 
Vackert vinterlandskap om än inte mycket till snö. (än!)
 
Här till höger, ska vi sen åka in för att hämta vår gran. ( vi har "specialdispens" för det)
 
Julstjärnan lyser så fint mot denna bakgrund, utsikten i dagsljus från datorn.
 
Såååå onyttigt, men ack såååå gott. Bara en, men en stor en, blev det.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0