Mellandag nummer ett....

....ägnades åt ett besök hos Ransbosalongen, så nu är jag ansad och klar för nyårsfirandet. Inte bara det förresten, då frisyren sen vääääldigt många år tillbaka, är klar i stort sett samtidigt med att jag kliver ur duschen och får duga till alla eventuella evenemang, som kan komma i min väg.
Dock krävs det just en dusch, för att få ordning på den, annars är det Madam Mim-stuk (om någon kommer ihåg denna lilla Disney-häxan, för sådär "hundra år sedan").
Det var inte helt enkelt att ta ens denna korta promenad hemifrån, då väglaget mest kunde liknas vid en mycket knagglig isbana. Klarade mig dock från vurpa, både då och senare, på en ännu kortare promenad till postlådan.
Idag var innehållet bara en massa reklam, men visst ja, det är ju torsdag, en helt vanlig dag igen så länge det varar.
Maken anlade en liten brasa i tunnan, så nu är allt julklapps-skräp borta men oroväckande fullt i soptunnan iallafall.
Ett nytt litet fågelhus för mat är också uppsatt på en inte alltför snygg pinne. Men det fyller ju sin funktion, om nu bara dom små pippina hittar dit.
Ytterligare rester serverades idag till lunch, men nu åker resten av resterna i tunnan, för jag vill iallafall inte se nå'n mer julmat på ett tag.
Återstår bara att hitta på en meny inför morrondagen. Kanske hämtpizza på väg hem från gymet, för det är mer än dags för ett nytt besök.
 
Inte är det stort inte, men några frön fick ändå plats.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0