Snögubbe och svullen tumme

Igår när jag återvände hem efter sjukhusbesöket hos mor, stod en snögubbe och väntade på köksbordet. Han hade lite flytande föda med sig, samt en hälsning från en kompis. Tack så väldigt mycket, det är skönt att veta att Ni finns.
Sent igår kväll svullnade min vänstertumme upp och blev väldigt öm, gjorde sig påmind flera gånger under natten.
Ringde sjukvårdsupplysningen på morgonen och fick rådet att kontakta vårdcentralen. Fick där i vanlig ordning lämna telefonnummer och sen besked att de skulle ringa tillbaka närmare halv två, vilket de gjorde. Men det var bara det att några tider fanns inte, "ring imorgon". Då blev dock Gerd irriterad, för det var inte första gången jag fick höra detta. Hon kunde då i alla fall boka in mig på jourcentralen i Skövde vid fem, så bara att åka dit. Nu var det ingen infektion, men ska äta inflammationshämmande i nå'n vecka så får vi se om det försvinner.
Är dock tröttare än vanligt också, kanske kommer jag isäng i (för vanligt folk) "normal tid" idag......
Imorgon väntar frukost i Tibro.


"Snögubbe-gömma"


Solnedgång hade vi idag ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0