Fullt upp på schemat

Klockan sju blev jag väckt av dörrklockan. Det var "hemleverans" av dagens tidning, då sonen semesterkör den här slingan för tillfället. Annars har vi lokaltidningen på internetprenumeration, men angenämt att läsa en vanlig papperstidning som omväxling.
Nu var det bara jag som vaknade av detta, men inte alltför lång stund därefter var det full aktivitet på bröderna.
Vädret blev bättre ju längre förmiddagen led, så morfar tog med dom till badplatsen. Jag skulle komma efter med bilen och ta med alla prylar de inte ville bära på hemvägen.
Dags för pannkaksbak och lunch, leverera födelsedagskakan till mor i Hjo, säga hej och gratulera, för att sen fortsätta bilresan in till Skövde, allt under accompanjemang av en "I love you"-tjatande blå råtta i baksätet.
Först till Aspö gård med fik, "inte nudda marken-bana" och en hel del bondgårdsdjur att kolla in.
Sen blev det inköp av cykelhjälmar härnäst och strax därpå förflyttade vi oss till leksaksaffären för att köpa något för presentkortet, de fått av gamlamormor.
Påfyllning av mat därefter och hem för att äta utav denna. Mamma och bröderna tog ett dopp i jaccuzin, men hoppade över att sova i tält. Delvis tror jag för att vi hittat ytterligare getingbon, denna gång under altanen. Så det blir att ringa jätteakut till firma utrotning igen, imorron det första vi gör.
 
Färdiga för nya bus.....
 
Undrar om jag verkligen kommer nå'nvart....
 
Kom igen nu morfar, vi går tills jag inte bottnar längre! (för tredje gången)
 
Nej tack, jag håller mig på grundare vatten, så slipper jag doppa mig nå't mer.
 
Färdigbadade och snart hemma, till......
 
...pannkakslunch och allt tog slut, jag lovar, inga som helst problem.
 
Laddade "batterier" och efter avstickare till Hjo, "Inte nudda marken-banan" på Aspö gård.
 
Där vi träffade "tupp med ullstrumpor"....
 
...och en lortgris, med ett spel "sätta knorren på grisen" bredvid. Dom ville inte klappa den riktiga.
 
Cykelhjälmar inhandlade, mamma betalar, sen leksaksaffären nästa!
 
Tältet är uppsatt, (av morfar i morse) men de valde att inte sova där inatt ialla fall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0