Det blev tvärtom.....

....inte sol, men blåst igen. Det hade ju lugnat ner sig en aning med vindarna sent igår kväll.
Fick tidigt imorse vid sextiden göra en akututryckning i trädgården, för att rädda skyddet till grillen. Det hade blåst av (fråga mig inte hur detta var möjligt) och låg på andra sidan kökslandet. Gott och väl tjugo meter från grillen.
Nu var det av en ren händelse att jag tittade ut genom fönstret, vid denna tid på dygnet, annars hade vi varit minus ett överdrag till grillen helt säkert.
Lika bra att krypa tillbaka och ta en rejäl sovmorron, vilket blev fallet. Frampå förmiddagen fortfarande inget inbjudande väder att vistas ute i, men kaoset på verandan med alla kringblåsta möbler kunde jag ta tag i och nu verkar de stå kvar där jag ställt dom, alltid något.
Mina stackars slanggurke-plantor, som jag i förrgår planterade om till tvättbaljan, ser ganska "förskrämda" ut av väder och vind. Vi får se om de tar sig. Gurka kan man ju köpa i affären, men det skulle vara häftigt att kunna plocka sin egen. "But only time will tell" om så blir fallet.
Herr And har varit här på en "middagsvisit", vi får se om det blir fler visiter senare.
Då vädret inte är någon konkurrent, blir det nog reprisen av fotbollslandskampen England-Belgien vid sextiden. Vet inte hur det gick, så hoppas på en hyfsat bra och spännande match.
För övrigt tror jag banne mig att jag ska ta ett tag och städa lite......
Nu är det färdigstädat, dammsuget och golvtorkat med en halvtimma tillgodo innan matchstart!
Fiiiiiika..........

PS. "Fel" anka vann i racet, Lotto-dragningen gick åt h....e och min back-up triss-lott var en nit. DS.


Well, here I am again....


Chasing a free dinner....


Thank you!


Tillbaka på plats,....hur kan ett sånt blåsa av stående i skyddad vrå dessutom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0