Jaha!

Rätt som det var när jag satt vid datorn i förmiddags, ringde det på dörren. Vid den tiden brukar vi inte få särskilt många visiter, så vem kunde nu detta vara?
Utanför stod Bengtsson en av mina forna kollegor, som äntligen gjort slag i saken och  åkt ut till Fagersanna på "vinst och förlust".
Som alltid vid oväntat besök, satte vi lydigt på en panna Gevalia och inventerade sedan frysen efter hembakat bröd.
Tänka sig att Inga hade fyllt på, så det fanns att bjuda till frukost med.
Maken avvek sedan för att handla mer trapp-material och vi gick ut i trädgården, för att "inspektera" nyheterna sen hon senast var här. Verandan, "Top of the world", fick klart godkänt och när hon sedan skulle åka, kom fru And och vinka av.
Maken kom strax därefter tillbaka och fick iaktta största möjliga försiktighet, när han svängde ner på gården, för fru And flyttade sig inte särskilt fort eller räddhågat.
Spöregn följde, jag åkte en sväng till gymet och efter hemkomst därifrån, en dusch samt fisk till middag.
Sen var maken mogen att ta sig an trappkonstruktionen, medan jag bänkade mig framför matchen England-Frankrike på TV.
Det blev inget blod och inga tårar, men en t-shirt full av svett och en mycket trött rygg som kom in tillsammans med maken, som fått nog för dagen av "hard labour".
Givetvis var jag tvungen att inspektera bygget och det ser bra ut, så långt.
Ringde därefter till Örlenbadets Pizzeria, som öppnat för sommarsäsongen och beställde en pizza till matchen.
Skulle ju bli svensk fotbollsfest, men vad blev det istället.
Visst ska man tro och tänka positivt, men redan vid de senaste träningsmatcherna tyckte jag mig se bristande underhållningskvalitéer. Tråkigt att behöva säga, men: Vad var det jag sa!
Kanske dags att sova på saken.....och imorron kommer brevbärar'n in på lunch.


Här en variant på "flygande föremål".....


och här en som flög strax efter jag knäppte.


Stamgästernas gemensamma visit idag.


Blir det bra såhär?


Mot vattnet, för här blir det väl inte roligare idag (eller bättre meny)


Trappan, "so far"...


Örlenbadets pizzeria, var jag enda kunden idag tro??


Här är badstranden, med lite badväder helt ok val, för framförallt barnfamiljer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0