Lådan full av reklam

En vanlig måndag är detta en återkommande händelse, om man nu inte av nyfikenhet varit ute på söndagen och vittjat densamma. Så var alltså inte fallet utan hämta posten idag, var mer eller mindre en "kurragömmalek".
Var är posten, ja vaaaar är posten? låter som en hund man har gömt något för och uppmanar till sökning.
....och den som söker han finner, två ynka riktiga brev och ett adresserat reklambrev, fann jag i mängden av "tillbudsblad". För övrigt var inte dom heller speciellt upphetsande vare sig på ena eller andra sättet.
Det ska dock erkännas att en del av dessa blad, läser jag faktiskt. Stående favoriter är Tempo, Netto och Rusta.
Maken frågar alltid efter de mest ointressanta varianterna, såsom Media Markt, Elgiganten och Siba. Med andra ord blir det aldrig någon dispyt om vem som ska läsa vad först.
Jo, maken var ledig idag igen, nu jobbar han varannan dag resten av denna veckan och nästa är det semester hela veckan.
Jag har också lagt in om lovdagar då. Man har nämligen rätt till 20 betalda dagar/år i aktivitetsprogrammet.
Tyvärr (är jag förvånad?? nej) har jag fått felaktig information om hur man räknar året, så jag har "sparat" på mina dagar helt i onödan. Kan inte använda dom som tänkt till hösten, då är det försent. Tur i oturen alltså, att jag började riva i detta på allvar i förmiddags. Ingen katastrof, men mycket irriterande och frihetsbegränsande.
Åter igen kan jag bara med galghumor konstatera att: "Greser s'a ente ha roli't".......
....and no and today, yet!


Vår kvällsmat och...


...grannens rhododendron.


Nej, det blev inget oväder, stannade vid vackra kontraster.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Provar din egen brevbärare på pensionäslivet redan

2012-06-04 @ 22:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0