Tripp trapp trull.....

Det blev sent igår innan jag hittade sängen, precis som da'n före. Men den gången var det en trilskande internetbank att skylla på. Igår får jag väl säga som Tjorven i Saltkråkan: "De' bara blidde så...." (och skylla på den nya tröjan).
Vem vann i matchen undertecknad- sega internetbanken då? Jo det gjorde allt jag, för tålmodigt envis kan jag vara när den sidan sätter till.
Efter frukost i glashuset och planering av inköp inför morrondagens syskon-grillning, var det dags för utförande också.
Fick även i uppdrag att köpa en planka till trappräcket. Inga hade nästan gjort färdigt middagen, bara att koka lite spagetti och sedan glufsa i sig den till köttfärssåsen.
Fick därefter agera lite handräckning vid monteringen av trappräcket och samtidigt kom första stamgäst-visiten för dagen. Idag fick det bli "gröt", dvs. hårt bröd i en skål vatten. Herr And som kommit själv, tvekade länge, gick runt skålen, petade lite på den osv. Först vid tredje upphoppet på altanen vågade han smaka på innehållet.
Lite senare kom även fru And, men där var det "pang på rödbetan", målmedvetet ätande och inga krusiduller.
Har lagt kött i marinad (även kyckling) och förberett lite till. För imorron ska vi åka till sta'n och bl.a. fixa nya pass till den beställda Spanienresan i oktober. Ska bli skönt att åka ner några veckor.
Nu blir det fotboll, Spanien har redan tagit ledningen över Irland, som väntat. Torres!!
SKA lägga mig innan dagen byter datum ikväll, - är i alla fall planen.


Gräslök är riktigt vackert egentligen.


Trappen tar sig.....


Platta persikor inköpta, (från Spanien) passar bra som match-tilltugg alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0